بسم الله الرحمن الرحيم
Ya Allah,Ya Tuhan kami,
panjangkanlah umur kami,sihatkanlah tubuh badan kami,
terangkanlah hati kami, tetapkanlah kami dalam keimanan,
perelokkanlah akhlak kami,hampirkan diri kami kepada kebaikan,
murahkan rezeki kami,dan jauhkan diri kami daripada kejahatan,
tunaikanlah hajat kami,mengenai urusan agama dunia & akhirat..
Ya Allah,wahai Tuhan kami,
bebaskan diri kami,ibu bapa kami,saudara mara kami, dan seluruh keluarga kami,
daripada azab seksa kubur & azab sengsara neraka..
ameen..

Wednesday, May 6, 2015

Pesan buat Ramadhan

sudah genap ramadhan yg ke-28..
esok, in-syaAllah hari terakhir utk kita berpuasa mengikut kalendar hijri..
terasa sayu sangat-II bila ramadhan dah semakin menjauh..
kat sini, Aien sertakan sebuah monolog dari hati Aien sendiri..


Pesan Buat Ramadhan


"yaAllah, bagaikan baru semalam aku merasakan bahang ramadhan,
masih terasa panasnya nikmat ramadhan,
tika menahan lapar dan dahaga, menahan amarah, melatih diri bersifat sabar, merasai terjalinnya sebuah ukhwah harmoni, berkongsi susah duka bersama. indah.
tidak aku sedari, ramadhan ini sudah semakin meninggalkanku,
berlalu pergi jauh dan tak kupasti adakah ia bakal kutemui kembali.
saat ini, aku terduduk hiba, bagai kehilangan kasih yang telah lama kudambakan.
aku menangis sayu, saat pemergiannya semakin menjauh,
bagaikan lenyapnya sebuah bantera cinta yang telah lama kutunggu.
bibir masih menyeru agar ramadhan tidak pergi,
hati masih memohon agar ramadhan tidak berlalu.
sungguhnya, ini bagaikan ramadhan terakhir buatku.
ramadhan yang membawa seribu erti dalam menyalakan obor semangat.
andai ini ramadhan terakhir buatku, ya Tuhan......
Kau terimalah segala amalku, ampunkan dosaku, kurniakan segala sesuatu yg terbaik buat diriku.
andai ini ramadhan terakhir buatku, ya Tuhan......
Aku pohon agar ramadhan ini adalah ramadhan yg terindah buat tiket utk aku merasai nikmat syurga-MU..
ya Ramadhan, sungguhnya.... Aku kan sentiasa merindui kehadiranmu."





Mahabbah Athirah
17/08/12 05:48am

No comments :

Post a Comment